mandag den 22. november 2010

om min drankerstemme

Jeg har længe haft problemer med min stemme, den er gennem gymnasietiden blevet kronisk hæs. Derfor har jeg gennem mit arbejde fået lov at tale med en stemmepædagog, som kan hjælpe mig til at få det værste til at forsvinde - hun har dog sagt, at jeg nok forever vil have en halvhæs dranker-stemme, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu.
Hun sagde, det skyldtes for meget fest og ingen søvn, men også stress. Derfor har jeg fået en masse vejrtrækningsøvelser, meditationscd'er og tips til hvad jeg kan gøre. Bl.a. var løb en god idé.. Jaaaaa jeg løber da af og til, men her taler vi løb som i hver anden dag en halv time, og så må jeg ikke tale 2 timer hver dag i træk. Er i gang netop nu.
Og nu tager jeg ud og løber - i regnen! Min lejlighed roder og opvasken trænger til at blive taget. Åh..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar